You are in:Home/Publications/تأثير استخدام الاسلوب الثابت والمتغير على مستوي تعلم بعض المهارات الاساسية في كرة اليد بدرس التربية الرياضية"

Prof. Tamer Gamal Arafa Ali :: Publications:

Title:
تأثير استخدام الاسلوب الثابت والمتغير على مستوي تعلم بعض المهارات الاساسية في كرة اليد بدرس التربية الرياضية"
Authors: تامر جمال عرفة علي
Year: 2020
Keywords: Not Available
Journal: Not Available
Volume: Not Available
Issue: Not Available
Pages: Not Available
Publisher: Not Available
Local/International: Local
Paper Link: Not Available
Full paper Tamer Gamal Arafa Ali_7.pdf
Supplementary materials Not Available
Abstract:

ملخص البحث "تأثير استخدام الاسلوب الثابت والمتغير على مستوي تعلم بعض المهارات الاساسية في كرة اليد بدرس التربية الرياضية" أ. م. د/ تامر جمال عرفة علي استهدف البحث الحالي الى التعرف على تأثير استخدام الاسلوب الثابت والمتغير على مستوي اداء بعض المهارات الاساسية في كرة اليد بدرس التربية الرياضية. ولتحقيق هدف البحث استخدم الباحث المنهج التجريبي من خلال التصميم التجريبي الذي يعتمد على القياسين القبلي والبعدي لثلاث مجموعات تجريبية، وتألف مجتمع البحث من تلاميذ الصف الأولى الاعدادي بمدرسة الشموت الاعدادية للعام الدراسي 2019/2020م الفصل الدراسي الاول ، والبالغ عددهم (251) تلميذ، وقد تم اختيار عينة البحث بالطريقة العمدية وعددهن (45) تلميذ، وقد تم تقسيمهم إلى ثلاث مجموعات تجريبية قوام كل مجموعة (15) تلميذ، ولقياس الأداء القبلي والبعدي في مجموعتي البحث استخدم الباحث الاختبارات البدنية والاختبارات المهارية الخاصة بمهارات كرة اليد قيد البحث، وقد قام الباحث باستخدام الاسلوب الثابت على المجموعة التجريبية الاولي، واستخدم الاسلوب المتغير على المجموعة التجريبية الثانية، والاسلوب الثابت والمتغير على المجموعة التجريبية الثالثة، وبعد الانتهاء من جمع البيانات أخضعها الباحث للمعاملات الإحصائية للحصول للنتائج توصل الباحث إلى تفوق المجموعة التجريبية الثالثة على المجموعة التجريبية الثانية الاولي، وتفوق المجموعة التجريبية الثانية على المجموعة التجريبية الاولي في مستوى اداء بعض مهارات كرة اليد قيد البحث. English summary The effect of using the fixed and variable method on the level of learning of some basic skills in handball by studying physical education. Dr. Tamer Gamal Arafa Ali The current research aimed to identify the effect of using the fixed and variable method on the performance level of some basic skills in handball by studying physical education. To achieve the research goal, the researcher used the experimental approach through experimental design that depends on the pre- and post-measurements of three experimental groups, and the research community consisted of first-year middle school students in the school for the academic year 2019/2020, and the number (251) students, and the research sample was chosen by the way Mayors and their number (45) pupils, and they were divided into three experimental groups. The strength of each group is (15) pupils. To measure the pre and post-performance in the two research groups, the researcher used physical tests and skill tests for the handball skills under consideration. The researcher used the fixed method On the first experimental group, and used the variable method over the second experimental group, and the fixed and variable method on the third experimental group, and after completing data collection the researcher subjected them to statistical transactions to obtain the results The researcher reached the superiority of the third experimental group over the first experimental group, and the second experimental group outperformed The first experimental group in the level of performance of some handball skills under discussion.

Google ScholarAcdemia.eduResearch GateLinkedinFacebookTwitterGoogle PlusYoutubeWordpressInstagramMendeleyZoteroEvernoteORCIDScopus