You are in:Home/Publications/"تأثير استخدام الموديولات التعليمية المبرمجة على تعلم بعض مهارات كرة القدم لتلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسي"

Prof. Tamer Gamal Arafa Ali :: Publications:

Title:
"تأثير استخدام الموديولات التعليمية المبرمجة على تعلم بعض مهارات كرة القدم لتلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسي"
Authors: تامر جمال عرفة علي
Year: 2017
Keywords: Not Available
Journal: Not Available
Volume: Not Available
Issue: Not Available
Pages: Not Available
Publisher: Not Available
Local/International: Local
Paper Link: Not Available
Full paper Tamer Gamal Arafa Ali_1.pdf
Supplementary materials Not Available
Abstract:

ملخص البحث "تأثير استخدام الموديولات التعليمية المبرمجة على تعلم بعض مهارات كرة القدم لتلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسي" أ.م.د/ تامر جمال عرفة علي استهدف البحث الحالي الى التعرف على تأثير استخدام الموديولات التعليمية المبرمجة على تعلم بعض مهارات كرة القدم لتلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسي. ولتحقيق هدف البحث استخدم الباحث المنهج التجريبي من خلال التصميم التجريبي الذي يعتمد على القياسين القبلي والبعدي لمجموعتين إحداهما تجريبية والاخرى ضابطة، وتألف مجتمع البحث من تلاميذ الصف الأولى الاعدادي بمدرسة الاندلس الخاصة بإدارة غرب شبرا الخيمة التعليمية بمحافظة القليوبية للعام الدراسي 2016/2017م الفصل الدراسى الاول ، والبالغ عددهم (134) تلميذ، وقد تم اختيار عينة البحث بالطريقة العمدية وعددهم (50) تلميذ وقد تم تقسيمهم إلى مجموعتين مجموعة تجريبية وضابطة قوام كل مجموعة (25) تلميذ، ولقياس الأداء القبلي والبعدي في مجموعتي البحث استخدم الباحث الاختبارات البدنية والاختبارات المهارية، وقد قام الباحث باستخدام الموديولات التعليمية المبرمجة على المجموعة التجريبية، والأسلوب المتبع (الشرح والنموذج) على المجموعة الضابطة، وبعد الانتهاء من جمع البيانات أخضعها الباحث للمعاملات الإحصائية المناسبة حيث توصل الباحث إلى تفوق المجموعة التجريبية على المجموعة الضابطة في تعلم بعض مهارات كرة القدم لتلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسي. English summary The effect of using programmed educational modules on learning some football skills for second stage pupils of basic education Dr. Tamer Gamal Arafa Ali The current research aimed to identify the effect of using programmed educational modules on learning some soccer skills for second stage pupils of basic education. In order to achieve the goal of the research, the researcher used the experimental method through the experimental design that relies on the pre and post measurements of two groups, one experimental and the second control. There are (50) students, and the research sample was deliberately chosen, and they were (50) students, and they were divided into two groups, an experimental and control group, the strength of each group (25) students, and to measure the pre and post performance in the two research groups, the researcher used physical tests and skill tests, and the researcher used The educational modules programmed on the experimental group, and the method used (explanation and model) on the control group, and after completing the data collection, the researcher subjected them to statistical transactions to obtain the results, the researcher reached the superiority of the experimental group over the control group in learning some soccer skills for students of the second stage of basic education.

Google ScholarAcdemia.eduResearch GateLinkedinFacebookTwitterGoogle PlusYoutubeWordpressInstagramMendeleyZoteroEvernoteORCIDScopus