You are in:Home/Publications/تأثير استخدام بعض الأساليب التدريسية على مستوى التحصيل المعرفي والمهارى فى رياضة رفع الأثقال

Dr. Moustafa Ramadan Ali Othman :: Publications:

Title:
تأثير استخدام بعض الأساليب التدريسية على مستوى التحصيل المعرفي والمهارى فى رياضة رفع الأثقال
Authors: مصطفى رمضان على عثمان
Year: 2020
Keywords: Not Available
Journal: Not Available
Volume: Not Available
Issue: Not Available
Pages: Not Available
Publisher: Not Available
Local/International: Local
Paper Link: Not Available
Full paper Moustafa Ramadan Ali Othman_7.pdf
Supplementary materials Not Available
Abstract:

يهدف هذا البحث الى التعرف على : 1- تأثير استخدام التعلم التعاوني والفيديو التفاعلي علي مستوي الأداء المهارى فى رياضة رفع الاثقال والمتمثلة فى ( الخطف) لدي عينة البحث . فاعلية استخدام التعلم التعاوني والفيديو التفاعلي علي مستوي التحصيل المعرفي للمعلومات المرتبطة بمهارة الخطف في رياضة رفع الاثقال لدي عينة البحث . وقد استخدم الباحث المنهج التجريبي ذو القياس القبلي و البعـدي لمجموعتين إحداهـما تجريبية والأخرى ضابطة. وقد تم اختيار عينة البحث بالطريقة العشوائية من طلاب الفرقة الثانية بكلية التربية الرياضية – جامعة جنوب الوادى للعام الجامعي 2018/2019م ، والبالغ عددهم 215 طالب مستجد ، وتكونت عينة البحث من 50 طالب حيث تم تقسيمهم إلي مجموعتين إحداهما مجموعة تجريبية قوامها 20 طالب والأخرى مجموعة ضابطة قوامها 20 طالب وتم اختيار 10 طلاب للدراسات الاستطلاعية. ومن اهم نائج هذا البحث ان البرنامج التعليمى عن طريق الفيديو التفاعلى كان له اثر ايجابى ودلالة معنوية على تعلم رفعة الخطف فى رياضة رفع الاثقال . الكلمات المفتاحية: الأساليب التدريسية، التحصيل المعرفي، التحصيل المهاري، رياضة رفع الأثقال. Summary: The effect of using cooperative learning and interactive video on the level of skill performance in the sport of weightlifting represented by (kidnapping) in the research sample. The effectiveness of the use of cooperative learning and interactive video at the level of knowledge collection of information related to the skill of kidnapping in the sport of weightlifting in the research sample The researcher used the experimental method of pre and post measurement for two groups, one experimental and the other control. The research sample was chosen randomly from the second year students of the Faculty of Physical Education - South Valley University for the academic year 2018/2019, and the number of 215 new students, and the research sample consisted of 50 students were divided into two groups, one experimental group of 20 students and the other a control group It consisted of 20 students and 10 students were selected for exploratory studies. One of the most important results of this research is that the educational program through interactive video has had a positive effect and a significant significance on learning the lifting of kidnapping in the sport of weightlifting. Key words: teaching methods, cognitive achievement, skill achievement, weightlifting.

Google ScholarAcdemia.eduResearch GateLinkedinFacebookTwitterGoogle PlusYoutubeWordpressInstagramMendeleyZoteroEvernoteORCIDScopus